Ouderen Vereniging Zijpe.nl

Nieuwsbrief december/januari 2021

Van de Voorzitter

Beste mensen

Over een paar weken is het Kerst en oud en nieuw.
Dit jaar is een bizar jaar geweest met verregaande maatregelen die het leven niet makkelijker hebben gemaakt. Wij leven mee met de mensen die getroffen zijn door deze ziekte of die zich in een isolement geplaatst zien. Er is licht aan de horizon en we zullen nog een tijd moeten volhouden.
We hebben als bestuur dit jaar geen activiteiten kunnen organiseren maar we kijken al uit naar volgend jaar.
Ik moet vaak denken aan het volgende gedicht:
Een mens die lijdt het meest
door het lijden dat hij vreest
Maar nimmer op komt dagen;
zo lijdt de mensheid meer
dan God te dragen geeft.
Ik wens u namens het bestuur evengoed goede feestdagen en een voorspoedig en vooral gezond nieuwjaar toe.
Arie Derksen
Kerstman

Koffie en een gezellig praatje op eerste kerstdag.

U hoeft op eerste kerstdag niet de deur uit om anderen te treffen op. U kunt 100% Corona veilig een kopje koffie drinken en een goed gesprek hebben met anderen. Hoe dan? Humanitas biedt een unieke belservice, waar ouderen elkaar treffen in een groepsgesprek aan de telefoon.
Het kan fijn zijn om samen met anderen even stil te staan bij kerst en te praten over wat het leven biedt op deze bijzondere dagen.
Op eerste kerstdag zit om half 11 een gesprekleider klaar aan de telefoon om samen met een groepje leeftijdsgenoten in gesprek te gaan over het thema familie. U bent van harte welkom om mee te doen aan dit gezellige gesprek. Iedereen kan meedoen, met een mobiele telefoon of met een telefoon aan een draad.
Opgeven voor het kerstgesprek kan via i.ruijter@humanitas.nl of door te bellen naar 06-10 70 58 24.

Koffie en een gezellig praatje op tweede kerstdag.

U hoeft op tweede kerstdag niet de deur uit om anderen te treffen. U kunt 100% Corona veilig een kopje koffiedrinken en een goed gesprek hebben met anderen. Hoe dan? Humanitas biedt een unieke beeldbelservice, waar ouderen elkaar treffen in een groepsgesprek via Zoom.
Het kan fijn zijn om samen met anderen even stil te staan bij Kerst en te praten over wat het leven biedt op deze bijzondere dagen.
Op tweede kerstdag zit om half 11 gesprekleider Arie Derksen klaar om samen via Zoom met een groepje leeftijdsgenoten in gesprek te gaan over het thema familie. U bent van harte welkom om mee te doen aan dit gezellige gesprek. Iedereen kan meedoen, U heeft een computer of smartphone nodig met een camera en de software van Zoom. Een technici van onze organisatie helpt u graag op weg.
Opgeven voor het kerstgesprek kan via ariederksen@kpnmail.nl of door te bellen naar 06-23336861.

Zowel SportCentrum Multifit als Zwembad Campanula zijn tot 19 januari 2021 gesloten.

Fitness.

Als u deze nieuwsbrief ontvangt is het jaar bijna weer voorbij. Wilt u de bijdrage voor de fitness (als u deze uiteraard nog niet betaald heeft) spoedig overmaken. Dan kunnen we het nieuwe jaar weer goed starten.
Alvast bedankt, Arie Tijmes, penningmeester O.V.Z.

Zoals de voorzitter al aangaf, het is een bizar jaar geweest. En de cijfers lopen nog steeds op, er komen steeds meer positief geteste mensen.
Misschien moeten de regels weer aangepast worden. Een nieuwjaarsreceptie van onze vereniging zit er dan ook niet in.
Wel hopen we dat de voorjaarvergadering (misschien in aangepast vorm wel door kan gaan)
En dat we elkaar van de zomer weer kunnen ontmoeten.

Bij deze nieuwsbrief zit een verassing ter compensatie van alle bijeenkomsten die niet door konden gaan vanwege de coronacrisis
Deze kan ingewisseld worden bij Florina in ’t Zand en Julianadorp.
De bon is onbeperkt geldig en hoeft niet in 1 keer opgebruikt te worden.

Voor het nieuwe jaar wensen wij u Tijd om van de kleine dingen te genieten
Rust om stil te staan bij mooie momenten, Sterkte om tegenslagen te overwinnen.
Vriendschap om je hart te verwarmen.
Humor om wat somber is, te kleuren
Een glimlach om elke dag mee te beginnen.

Kersttak2
Wij hopen dat u mooie dagen zult hebben. Weliswaar met een beperkt aantal mensen.
En een goede start voor 2021,
Namens het bestuur.