Ouderen Vereniging Zijpe.nl

Nieuwsbrief april 2024

Ledenvergadering.

Hierbij nodigen wij u van harte uit voor de Jaarlijkse Ledenvergadering.
Maandag 22 April aanvang 14.00 uur, de kantine van V.V. Oude sluis. Melchiorstraat 2.
Agenda:
1. Opening door de voorzitter.
2. Mededelingen.
3. Jaarverslag secretaris 2023.
4. Financieel verslag penningmeester.
5. Verslag kascommissie.
6. Verkiezing kascontrolecommissie.
7. Vrijwilligers bedanken.
8. Rondvraag.
14.45 - 15.30 optreden “Old friends”
Pauze.
15.45 - 16.30 optreden “Old Friends”.

Aantekeningen jaarvergadering 2023.

1 De voorzitter heet iedereen een hartelijk welkom.
Met een speciaal welkom aan dhr. Eugeen Hoekstra. Zij zijn van de samenwerkende bonden uit Schagen, wij bezoeken elkaars jaarvergaderingen.
Afgelopen jaar zijn alle activiteiten doorgegaan.
Voor de aanstaande meivakantie waren er 60 opgaven, uiteindelijk gaan er 55 mensen mee naar Bitburg.
We houden 1 minuut stilte voor de leden die ons zijn ontvallen.
2 Mededelingen:
Er staan dit jaar weer veel activiteiten gepland. Helaas zijn wij genoodzaakt de eigen bijdragen voor deze activiteiten te verhogen. In de Nieuwsbrieven kunt u terugzien wat de eigen bijdrage is per activiteit.
3 Jaarverslag van de secretaris. Ellie geeft een mondeling verslag van het afgelopen jaar. Hier zijn geen vragen over.
4 Financieel verslag van de penningmeester. Arie T geeft uitleg over de financiën. Hier zijn geen verder vragen over.
5 Verslag kascommissie: Annemarie Boersma en Barend Gottmer hebben kascontrole gehouden bij Arie Tijmes. Alles was in orde en de penningmeester wordt bedankt en krijgt een applaus van de leden. De kascommissie wordt bedankt.
6 Verkiezing kas kommissie:
Annemarie Boersma treedt af en Coby van Noort treedt toe.
7 Verkiezing bestuurslid Betty Hes, zij gaat de taken overnemen van Ans Kruijer. Ans krijgt een mooie bos bloemen en een oorkonde, zij wordt bedankt voor haar inzet.
Een optreden volgt van koor 10+. Zij komen uit Niedorp.
PAUZE.
Na de pauze treedt 10+ nog een keer op.
De leden worden erbij betrokken, er waren lovende woorden voor dit koor, inspirerend en voor degene die er niet bij waren: zij hebben zeker wat gemist. (Aldus de aanwezige leden)
De voorzitter sluit de vergadering en bedankt het koor en alle aanwezigen en wenst een ieder een wel thuis.
En tot ziens bij een van onze activiteiten.

Paasworkshop.

Paasworkshop

Zwemmen.

Het zwemseizoen loopt bijna weer ten einde. Maandag 15 april en dinsdag 16 april is het de laatste keer. Dan is er weer koffie met wat lekkers bij de koffie.
Wij hopen jullie (gaan we ook van uit) dat jullie weer aanwezig zijn in september.
Voor de maandag is er een wachtlijst. Dinsdagmorgen om 8.30 uur is er nog ruimte om u aan te melden.

Kaarten maken.

17 april in de kantine van V.V. Oude Sluis om 14 uur. U kunt zich nog aanmelden. Aan deze middag zijn geen kosten verbonden.

Vakantieweek Lunteren.

Er is nog ruimte om u aan te melden voor deze vakantie. Van 15 juni tot 20 juni. Informatie kunt u inwinnen bij Hennie Jaarsma.

Fitness.

Beste fitnesleden,
Indien u de komende periode gedurende minimaal 4 weken niet kunt fitnessen wilt u dit dan melden bij Hans en bij mij. (Arie Tijmes, e-mailadres a.tymes@quicknet.nl, tel. 0224-221449)
Groetjes Arie.

Contributie.

Het bestuur heeft ruim 150 leden aangeschreven die nog steeds geen contributie hadden betaald. Dat is ruim 2000 euro.
De penningmeester kon daardoor een aantal verplichtingen niet nakomen. Graag aandacht hiervoor.

Zomeractiviteiten.

5 juni Dagtocht, opgave Bij Hennie.
12 juni 1e BBQ bij v.v. Oudesluis, opgave bij Ellie en contactdames.
26 juni 1e Visgastdag bij v.v. Oudesluis, opgave bij Ellie en contactdames.
3 juli Klaverjassen en Keesen, opgave bij Ellie.
10 juli 2e Visgastdag bij v.v. Oudesluis, opgave bij Ellie en contactdames.
17 juli 2e BBQ bij v.v. Oudesluis, opgave bij Ellie en contactdames.
24 juli Klaverjassen en Keesen, opgave bij Ellie.
28 aug Stranduitje, opgave Bij Hennie.

Contactdames
Petten, Lief en Leed Betty Hes 0226-320307