Ouderen Vereniging Zijpe.nl

Oudere Nieuwsbrief

Nieuwsbrief November.

Beste mensen, Denkt u er ook even aan? In de nacht van zaterdag 26 okt op zondag 27 oktober gaat de wintertijd weer in.
De klok moet dus een uur terug worden gezet. Het wordt weer wat vroeger donker. Wij gaan ons weer voorbereiden op een paar gezellige creatieve middagen.
Klok
Ans Kruijer en Ellie de Vogel hebben zich aangemeld voor een inspiratiebijeenkomst: “Duik Dieper in de Dementievriendelijke samenleving”.
Deze middag wordt georganiseerd door Magentazorg op 31 oktober. Heel wat organisatie hebben zich hiervoor aangemeld. Wij gaan met elkaar bespreken en inspireren hoe we de samenleving dementievriendelijker kunnen maken.
Ben Wissink en Arie Derksen gaan namens de Ouderenbond Zijpe met de andere ouderenbonden (KBO, SBOS en ABOS) uit Schagen in overleg met de wethouder S van der Veek van de Gemeente Schagen. Agendapunten zijn dan onder meer: Vervoer, Huisvesting, Veiligheid en Armoede en Eenzaamheid.

Zwemmen 2019-2020 Campanula te St Maartenszee.

Er hebben zich weer een aantal leden aangemeld voor het zwemmen. Op dinsdag is er nog ruimte voor belangstellenden. Om 8.30 uur of 9.15 uur.
Aanmelden kan via het secretariaat. Ellie de Vogel 02245573025 of via de mail ouderenver.zijpe@gmail.com

Kerstkaarten maken 12 en 13 november.

Op dinsdag en woensdag 12 en 13 november gaan we kerstkaarten maken. Er is nog ruimte, u kunt zich nog aanmelden.
Deze middagen wordt verzorgd door Ans Everkes. Adres: Belkmerweg 127 --- de vlag hangt uit. Zodat weer duidelijk is waar u moet zijn op de Belkmerweg.
In de vorige nieuwsbrief stond dat U ook kaarten kon kopen. Dit is niet het geval. U mag natuurlijk wel uw eigen gemaakte kaart(en) gratis meenemen. Voor de koffie en sapje met lekkers betaalt u niets. Bel. 0224571667 naar Ans Kruijer om u aan te melden, als u geen vervoer hebt kan dat voor u worden geregeld.

Kerststukjes maken.

U kunt zich nog opgeven voor de dinsdag 10 december. Woensdag is er geen ruimte meer. Deze middag worden verzorgd door Nora Muller. Het is de bedoeling om een krans te maken. Adres: Belkmerweg 127 --- de vlag hangt uit. Zodat weer duidelijk is waar u moet zijn op de Belkmerweg.
Deze middag is gratis en u kunt zich aanmelden bij Ans Kruijer 0224571667 U hoeft verder niets mee te nemen.

Workshop potten bewerken.

Wat was het weer een gezellige bijeenkomst, bedankt Ans. Voor de goede verzorging, een hapje en een drankje en buiten miezerig weer. Allen tevreden met mooie stukken weer naar huis gegaan. Ook dank aan de vereniging die dit weer mogelijk heeft gemaakt.
Potten
Kalebas

Contributie 2019.

Het bestuur heeft actie ondernomen naar alle leden die nog geen contributie hadden betaald, Terwijl het nieuwe jaar alweer bijna voor de deur staat. Het bestuur gaan nog in overleg hoe dit volgend jaar aan te pakken. Het is geen moedwil, het wordt gewoon vergeten.

Denkt u hier ook nog even aan?

St. Maarten
De 11e van de 11e hebben we weer het Sint Maartenfeest.
Met Sint-Maarten vieren we het eerste van de “lichtjesfeesten”. De laatste gewassen zijn geoogst, de laatste gewassen komen uit de donkere aarde en daar stoppen wij ons lichtje in. Wij mogen als mens licht in de duisternis brengen. Sint-Maarten doet ons voor hoe je je rijkdom kunt delen met je naaste, zonder jezelf tekort te doen.
Contactdames
Burgerbrug Riet Deutekom 0226-381912