Ouderen Vereniging Zijpe.nl

Nieuwsbrief september/oktober 2020

Beste mensen

Zwemmen.

Onze leden vonden het weer fijn om te kunnen zwemmen. Het waren weer gezellige bijeenkomsten. Er zijn nog wel een paar aandachtspuntjes.
Afgesproken is dat de zwemkleding thuis wordt aangetrokken. Dit geldt ook voor de heren. Dit is voor de doorstroming in de kleedruimtes. Daar kunnen max. 6 personen gebruik van maken.
De heren kunnen zich omkleden in de saunaruimten, links om de hoek bij binnenkomst. De dames (in de meerderheid) kunnen dan gebruik maken van de herenkleedruimten.
Na het zwemmen even afspoelen en thuis haren wassen. Er zijn op het ogenblik 2 douches beschikbaar.
De 2e groep (maandag 11.45 en dinsdag 9.15) Zijn 5 minuten voor aanvang van het zwemmen uit de kleedkamer. (dus op tijd komen). Zodat er geen problemen ontstaan bij het aankleden van de 1e groep.
Wij gaan ervan uit dat u het zwemmen reeds betaald heeft en anders krijgt u van ons een berichtje.

Uitje naar de Abdij van Egmond.

Datum: 4 november
Tijd: 10.30 uur op parkeerterrein Abdij
Vervoer: eigen.
Voor verdere informatie en eventuele opgave kunt u terecht bij Hennie Jaarsma. Telnr. 0224 221673 of 06 13471636
Er is wel een wijziging in het programma.
De maaltijd gaan we gebruiken in de “Jonge Prins” in ’t Zand. Dit om de lokale middenstander te ondersteunen.

5-jarig bestaan van de OVZ.

Datum: 23 november. 13.30 uur.
Waar: De Jonge Prins in ’t Zand.
Tot: 17.00 uur.
Er hebben zich inmiddels 40 leden aangemeld, dus wij zitten vol ivm coronaregels.
U kunt zich aanmelden voor de reservelijst. Bij voldoende belangstelling organiseren wij dan een 2e middag.
ochtendmist

Gezellige groepsgesprekken met een wisselend thema.

In Schagen en ‘t Zand organiseert Humanitas de themagesprekken. De gesprekken worden u aangeboden door Samen Ouder Worden.

Koffie en een goed gesprek.

“Over sommige dingen praat je niet zo snel. Vandaag heb ik gezien hoe fijn het kan zijn om dat wél te doen. Leeftijdsgenoten snappen gewoon waarover je het hebt. Het is ook bijzonder om de verhalen van anderen te horen.” (Deelnemer)
Soms loop je in je eentje na te denken over van alles en nog wat. Dan kan het fijn zijn om eens met leeftijdsgenoten van gedachten te wisselen. In een ontspannen gesprek hebben we het samen over belangrijke onderwerpen die ertoe doen als je ouder wordt. Centraal staan thema’s die normaal gesproken niet zo vaak aan de orde komen, zoals spijt, afscheid of familie. Het zijn geen ‘zware’ gesprekken, we hebben het er gewoon eens over. Een luisterend oor aan tafel biedt herkenning, inspiratie en steun, zo merken wij. Dus kom gerust eens langs. Er is koffie en iets lekkers. Er zijn geen kosten aan verbonden.
U kunt aanschuiven bij deze gesprekken. Het thema van het gesprek staat vermeld achter de datum.
groepsgesprek

SCHAGEN Pand Raak Laan 21, Schagen.
Woensdag 7 oktober Opnieuw beginnen.
Woensdag 28 oktober Familie.
Woensdag 11 november Afscheid.
Tijd: 14.00 - 16.30 uur.

‘T ZAND Multi Treffer Willem ‘t Hartstraat 7, ‘t Zand.
Donderdag 1 oktober Familie.
Donderdag 8 oktober Afscheid.
Donderdag 29 oktober Dankbaarheid.
Tijd: 14.00 - 16.30 uur.
Gespreksleider: Arie Derksen.
Meedoen Deelname is gratis, maar aanmelden is verplicht.
U kunt zich aanmelden bij Irene Ruijter via telefoonnummer 06-10705824 of 0223-617422 óf per mail i.ruiter@humanitas.nl.
U kunt hier ook terecht met vragen. We volgen de richtlijnen van het RIVM en het ministerie van VWS.
Daarnaast zijn de gespreksgroepen in verband met Corona kleiner dan gebruikelijk. Indien de fysieke gesprekken niet kunnen doorgaan, zullen de gesprekken op een andere manier plaatsvinden. Wij informeren u tijdig over eventuele wijzigingen.

Kerstkaarten maken 11 en 12 november.

Op woensdag en donderdag 11 en 12 november gaan we kerstkaarten maken.
In verband met in achtneming van de Coronaregels kunnen er 6 deelnemers per keer mee doen.
Er zijn weer voorbeelden van mooie kaarten.
Deze middagen wordt verzorgd door Ans Everkes.
Adres: Belkmerweg 127 --- de vlag hangt uit. Zodat weer duidelijk is waar u moet zijn op de Belkmerweg.
U kunt zelf de kaarten maken of kant en klaar kopen. De kaarten kosten. € 1.- We beginnen om 13.30 uur.
Voor de koffie en sapje met lekkers betaalt u niets. Bel. 0224571667 naar Ans Kruijer om u aan te melden, ook als u geen vervoer hebt kan dat worden geregeld.

Contactdames
Burgerbrug Riet Deutekom 0226-381912