Ouderen Vereniging Zijpe.nl

Oudere Nieuwsbrief

NIEUWSBRIEF september 2019

Beste Mensen,

Deze week nog het stranduitje.

De weersverwachting ziet er goed uit. En dan is het weer gebeurd met de zomeractiviteiten.
De bijeenkomsten in de kantine van Geel-Zwart waren weer goed bezet, het waren gezellige bijeenkomsten.
Dank weer aan al onze vrijwilligers die dit mogelijk hebben gemaakt. Zonder hun was dit niet mogelijk geweest. De salades van de visboer en slager waren erg lekker. Dit houden wij erin. Het scheelt veel werk voor de vrijwilligers. Volgend voorjaar worden de vrijwilligers van de zomeractiviteiten uitgenodigd voor overleg.

Klaverjassen bij Ans Kruijer:

Klaverjassen
Ook dit jaar was het klaverjassen weer gezellig. En ook voor het keezen hadden zich 4 dames gemeld.
Voor het klaverjassen waren afberichten, de 1ste keer maar 4 tafels.
En de 2de keer 2 personen meer, daardoor deed Arie Kruijer mee en moest er op het laatste moment nog iemand worden gebeld. Iedereen deed zijn best, maar klaverjassen is ook een kwestie van kaarten krijgen. Na 3 spelletjes werden de punten bij die van de eerste middag geteld en werden de winnaars en verliezers bekend gemaakt.
De Poedelprijs ging naar Petten naar Jennie en Ella.
De 3de prijs naar Aagje en Riet uit Callantsoog.
2de zijn geworden Vera en Berto en Wil uit ‘t Zand.
(Wil speelde de eerste middag) De wisselbeker staat komend jaar in Schagen, 1ste werden Jan en Trudy.
Het waren 2 leuke middagen bij Ans aan de Belkmerweg, waar wij door haar werden voorzien van koffie/ thee met koek en een drankje en hapje.
OVZ weer bedankt voor deze gezellige middag.
Trudy Stravers.

Zwemmen 2019-2020

Het seizoen begint weer op maandag 2 september en dinsdag 3 september.
De zwemleiders Margo en Barend rekenen weer op jullie.
Willen jullie het bedrag voor dit seizoen (60) euro, overmaken naar onze rekening NL27RBRB0919931057 t.n.v. O.V.Z. Onder vermelding van zwemmen.

Bingo

Woensdag 2 oktober starten we weer, aanvang 14.00 uur. Zaal open om 13.30 uur. En verder elke 1e woensdag van de maand. In de Kolfweid in Callantsoog.
Er zijn altijd weer mooie prijzen, met dank aan onze vrijwilligers, Bonnie, Wil, Marianne en Mevr. Zweep.

Fitness.

Bij krachttraining denken de meeste mensen toch het eerst aan een sporthonk vol gespierde jongeren. Misschien niet zonder reden;
in de sportschool zijn de meeste sporters inderdaad relatief jong. Bovendien, ouderen zijn toch fysiek helemaal niet meer in staat om dat soort zware trainingen uit te voeren?
Dat hardnekkige vooroordeel wil maar niet verdwijnen – en dat is ontzettend zonde want bij Multifit ben je op de juiste plek. Bij Multifit sporten jong en oud met en bij elkaar.

Waarom bewegen voor ouderen zo belangrijk is?

Simpel; omdat regelmatig sporten de kwaliteit van het leven bevorderd, de mobiliteit (souplesse) verbetert, de conditie (uithoudingsvermogen) vergroot.
Ouderen blijven of worden; fitter, actiever, sterker, beter belastbaar, verbranden vet en zijn lekker sociaal bezig, zo voorkom je sociaal isolement, iets wat op oudere leeftijd toch nog vaak voorkomt.
Bovendien is regelmatig sporten en dan vooral het trainen met weerstand (lees: fitness / krachttraining) goed tegen / bij; Osteoporose (botontkalking), hoge bloeddruk, verhoogd cholesterol, diabetes, hart- & vaatziekten…
Dus wil je de beperkingen op afstand houden, schrijf je nu in bij de OVZ, waar je voor een gereduceerde tarief kunt trainen en ervaar na een paar keer al wat het met je doet.
Velen zijn u voor geweest. Vriendelijke groet Hans en Abtal.

Workshop potten bewerken.

Potten bewerken
Op woensdag 16 oktober houden weer onze “knutselmiddag”.
Alie de Winter en haar dochter geven uitleg en ondersteuning van het bewerken van potten.
Ans Kruijer zorgt weer voor de inwendige mens.
Opgave alleen bij Ans Kruijer 0224571667 Belkmerweg 127 Schagerbrug.
Aanvang 13.30 Er is plaats voor 12 personen. Er zijn geen kosten verbonden aan deze middag. U hoeft zelf niets mee te nemen.
Indien u problemen hebt met vervoer, laat het ons weten.
Contactdames
Burgerbrug Riet Deutekom 0226-381912